середа, 17 вересня 2014 р.

Застосування технологій Веб 2. в процесі викладання біології у школі

Освітня діяльність сьогодні зазнає значних змін, що зумовлено новими вимогами до членів суспільства і зміною освітньої парадигми. Якщо раніше основною задачею освіти вважалась передача знань, умінь і навиків студентам, то сьогодні «перед освітою виникло складне двоєдине завдання: вона повинна осучаснюватися на основі новітніх технологій через широке впровадження у навчально-виховний процес ІКТ, а також – формувати в молоді риси, необхідні для успішної самореалізації в інформаційному суспільстві після завершення навчання в школі чи університеті».
Потік нових інформаційних технологій все більше проникає у наше життя. З'являються послуги, побудовані на сервісах Інтернету, використання різноманітних інтерактивних технологій вже не тільки дань моді, а й серйозна конкурентна перевага.
Сучасна глобальна мережа Інтернет – це не лише сукупність комп’ютерних машин, об’єднаних між собою, а і велика кількість людей, об’єднаних спільною роботою, обміном інформацією та дружбою. На сьогоднішній день створено багато спеціальних послуг (сервісів), за допомогою яких людство може обмінюватися своїми думками, пропозиціями, ідеями, творчими здібностями та корисною інформацією. Такі сервіси називають соціальними сервісами або Веб 2.0.
Веб 2.0 – друге покоління мережевих сервісів Інтернету. На відміну від першого покоління сервісів  Веб 2.0 дозволяє користувачам спільно діяти - обмінюватися інформацією, зберігати посилання та мультимедійні документи, створювати та редагувати публікації, тобто відбувається налагодження соціальної взаємодії.
За Тімом О‘Рейлі «Веб 2.0 – це не просто інтеграція сервісів, це ідея використання колективного розуму».
Технології Веб 2.0 справедливо називають соціальними сервісами мережі Інтернет, оскільки їх використання зазвичай здійснюється спільно в межах відповідної групи користувачів.
Аналіз основних соціальних сервісів мережі Інтернет дає змогу дібрати ті сервіси, використання яких буде ефективним в навчальному процесі. До них можна віднести:
- програми для  колективного редагування документів онлайн;
- системи збереження і спільного використання файлів;
- системи створення веб-журналів;
- системи вікі-енциклопедій;
- засоби планування.
   Використання соціальних сервісів Веб 2.0 не є складним процесом, оскільки не вимагає знань мови програмування або умінь створювати html-сторінки, вони є простими і водночас зручними у використанні. 
Однією з найбільших проблем освіти в наш є падіння в учнів інтересу до навчання.
   Сервіси Веб 2.0 дозволяють зробити уроки більш ефективними і можуть підвищити інтерес учнів до навчання, виховати самостійність і відповідальність при отриманні нових знань.
  Використання Веб 2.0 є можливим на уроках біології та в позакласній роботі. Використання даних технологій сприяє вдосконаленню практичних умінь і навичок, що дозволяють ефективно організувати самостійну роботу і індивідуалізувати процес навчання, підвищенню інтересу до уроків біології, активізує пізнавальну діяльність учнів, робить урок сучасним.
  За допомогою сервісів Веб 2.0 учні можуть набагато ефективніше реалізувати себе, працювати колективно або індивідуально кожен у своєму темпі, а вчитель – застосовувати творчі підходи до навчання.
   При використанні сервісів Веб 2.0 як на уроках, так і в позакласній роботі, обов’язково слід враховувати вікові особливості учнів та їх рівень підготовленості.
Особливу увагу вчителям слід звернути на те що використання цих сервісів повинно розглядатися не як мета чи самоціль, а як засіб підвищення якості навчання, розвитку учнів та підвищення їх інтересу до отримання нових знань. Тільки тоді використання технологій Веб 2.0 буде виправданим і ефективним.
  Використання технологій Веб 2.0 виправдане на будь-якому етапі вивчення теми та на будь-кому етапі уроку.
Прийоми використання
технологій Веб 2.0 різних етапах уроку.
Контролю знань: виконання тестових завдань з наступною само або взаємоперевіркою
(тести створені у Googlе (тест з біології за темою Ссавці) формі або Майстер-тесті).
Актуалізації знань: робота з інтерактивними дошками та листами..
Мотивації навчальної діяльності: показ фільму чи демонстрація об’єктів або явищ, які будуть вивчатися на уроці з метою створення проблемної ситуації, прийом «Що це може значити?», прийом «Що далі?», прийом «Чому?» .Перегляд за допомогою сервісу You Tube.
Вивчення нового матеріалу: демонстрація наочного матеріалу підчас розповіді вчителя у вигляді презентації, робота з таблицями, пояснення схемами в ході фронтальної бесіди, пошук відповіді на запитання, складання опорного конспекту на основі текстового матеріалу, теоретичне обґрунтування процесу або явища, виконання лабораторної або практичної роботи за допомогою віртуальної лабораторії.
Закріплення знань: робота з додатками сервісу learningapps.org/ Риби, прийом «знайди зайве», прийом «розташуй у послідовності», термінологічний диктант, навчальне тестування.
Домашнє завдання: створення проектів, висвітлення їх на своїх блогах чи шкільному сайті., створення учнівських інтерактивних листів, презентацій (індивідуальних або групових), розробка тестових завдань, кросвордів (http://puzzlecup.com/crossword-ru/?guess=94ED4F5A02698AAU.)
   Можна запропонувати учням зробити огляд (дайджест) по певній темі. Таке завдання дається заздалегідь та може оцінюватись як проектна робота учня. Так на початку вивчення теми «Птахи» у 8 класі, учні отримали завдання створити дайджест матеріалів про різноманітність птахів. Зібраний матеріал учні оформили у вигляді мультимедійної презентації.
  Виступ учнів з підготовленою ними проектами чи презентаціями особливо доцільний на уроках узагальнення та систематизації знань. Працюючи  над створенням інтерактивних листів чи додатків у Аррle, учні отримують.знання з необмеженого інформаційного ресурсу  і навчаються в ігровій формі.
  В позаурочний час  можна використовувати Skyp, електронну пошуту, Google +, чи »В контакті» для Олайн-консультації на канікулах або в разі хвороби дитини. Можна дати гіперпосилання (лінки )учням на відео уроки (http://interneturok.ru/ru/school/biology/7-klass/bklass-rybyb/klass-ptitsy-otryad-pingvinoobraznye?seconds=0) або інші файли із завданнями.
. Можливості технології Web 2.0 я широко застосовую у своїй педагогічній практиці для самопідготовки до уроків:
·    Використання мережевих спільнот для вільного розповсюдження матеріалів, які можна використовувати в навчальних цілях.  Особливо хочу відмітити сайти, до яких звертаюся найчастіше:
Екологічна інформація. Освітньо-популярні сайти з екології
Екологія життя. Новини, цікавинки, поради, книги на тему екологія
Биология.Электронный учебник по биологии
Інтернет - центр.Інтернет - центр бібліотеки м. Дніпропетровська. На сайті розміщені освітні портали, корисні для всіх вчителів.
Український біологічний сайт.Шкільні біологічні змагання, біоконкурси, олімпіади, ЗНО.
Острів знань.Сайт для вчителів та учнів
Всеукраїнська громадська організація Асоціація  вчителів біології України.
  Таким чином, значна частина сервісів мають властивості, що дозволяють ефективно використовувати їх у навчальному процесі практично на всіх рівнях. Великою перевагою сервісів WEB 2.0 є їхня доступність, дружність і безкоштовність.
  Інтернет у моїй роботі виступає у ролі  джерела інформації, яку я можу знайти у мережі і застосувати її у професійній діяльності; у ролі помічника, який допоможе відпрацьовувати деякі навички on-line, організувати спілкування на уроці у реальному часі або по електронній пошті, залучити учнів до проектної діяльності, конкурсів, олімпіад; інструмента, за допомогою якого можу розробити власне дидактичне забезпечення і використати його на уроці (Риби, Земноводні, Плазуни).
Список використаних джерел
4.     http://internet-konfweb202011.blogspot.com/2012/02/web-20_4379.html

Немає коментарів:

Дописати коментар

В лабораторії з НЛО

Сьогодні було просто космічне заняття в Girls Agro Camp! Вчителька Olha Archakova розповіла про можливе життя на інших планетах та обговор...